zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska Wodzisławia Śląskiego

Rada Miejska Wodzisławia Śląskiego Transmisje z obrad Rady

II Posiedzenie Komisji Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej i Ekologii w dniu 14 kwietnia 2025 r.

Czas publikacji: 109 dni 11 godzin temu
Długość nagrania: 01:39:33
Liczba odtworzeń: 346
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

II Posiedzenie Komisji Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej i Ekologii - 14 kwietnia 2025 r.

Otwarcie posiedzenia: Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji, witając Panią Prezydent, Pana Dyrektora oraz mieszkańców. Została przypomniana zasada transmisji obrad.

1. Przyjęcie porządku obrad: Po sprawdzeniu obecności i braku uwag do porządku obrad, został on jednogłośnie przyjęty przez radnych.

2. Podsumowanie Akcji Zima 2024-2025: Pan Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich przedstawił szczegóły dotyczące kosztów akcji, które wyniosły 547216,08 zł. Zgłoszono również uwagi od radnych dotyczące podziału obszaru odśnieżania na różne firmy, co rodziło problemy komunikacyjne. Radny [niesłyszalne] podziękował za sprawne działania w zakresie naprawy dróg po zimie.

3. Komunikacja miejska i plany na lata następne: W tym punkcie omówiono analizy dotyczące organizacji transportu publicznego w Wodzisławiu Śląskim. Pan Naczelnik i Pan Kierownik przedstawili dokumentację oraz zaprosili Pana Tomasza Szelukowskiego z firmy TRAKO do przedstawienia szczegółów. Pan Szelukowski opisał obecny stan komunikacji oraz zaprezentował trzy modele organizacji transportu, wskazując na problemy z substytucyjnością linii. Wskazano także na konieczność zintegrowania systemu komunikacyjnego.

4. Dyskusja na temat komunikacji: Radni zadawali pytania dotyczące konkretnych linii i ich częstotliwości. Pan Szelukowski zapewnił, że rozkłady jazdy mogą być dostosowane do potrzeb mieszkańców, a propozycje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej są otwarte na uwagi.

5. Plan remontu dróg w dzielnicach: Pan Dyrektor przedstawił szczegóły dotyczące planów remontu. Nie zgłoszono uwag.

6. Wydanie opinii w sprawie pomocy finansowej dla województwa śląskiego: Naczelnik Wydziału Inwestycji zreferował projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały o pomocy finansowej. Została podjęta pozytywna opinia w głosowaniu.

7. Sprzedaż gminnych lokali mieszkalnych: Pani Kierownik przedstawiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży lokali mieszkalnych oraz warunków udzielenia bonifikat. Po braku pytań, podjęto pozytywną opinię w głosowaniu.

8. Wolne głosy i wnioski: Radny Szymaniec zgłosił problem dotyczący nowego targowiska na ulicy Rzecznej, informując o niewystarczającej ilości miejsca. Zgłoszono potrzebę uzyskania informacji od urzędników na ten temat. Radny Nowak podkreślił, że wnioski powinny być przekazywane w formie obiegowej.

9. Zakończenie posiedzenia: Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność oraz za sprawny przebieg obrad, zamykając posiedzenie.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje